//Little Paris ♕
NOTHING TO SAY :D
Monday, 18 February 2013 @ 9:30 pm | 1 Eiffel [s]

<
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺤﻤﻦ ﺍﻟﺮﺤﻴﻢ

Jangan ingat awak lelaki suka suka hati awak je nak mainkan perasaan orang. Ingat siket awak ada adik beradik perempuan, sedara perempuan, anak sedara perempuan, kawan perempuan dan bakal ada anak perempuan, awak tak takut ke kalau suatu hari nanti orang lain mainkan perasaan diaorang pulak? Waktu tu jangan pulak awak nak maki hamun diaorang nak angin tak tentu pasal. Waktu tu awak perlu muhasabah diri awak. Perlu ingat apa yang awak pernah buat. Awak kene ingat yang awak pernah mainkan perasaan perempuan. Thats why awak tak perlu marah bila orang lain mainkan perasaan saudara perempuan awak. Waktu awak mainkan perasaan diaorang pernah awak fikir apa yang diaorang rasa? Awak hanya rasa happy sebab dapat mainkan perasaan diaorang. Tahulah awak lelaki tapi jangan nak sewenang wenangnya mainkan perasaan anak orangg. Bayangkan orang lain mainkan perasaan anak perempuan awak? Apa awak rasaaa? Bayangkan kalau suatu hari nanti orang lain pulak mainkan perasaan awak? Apa awak rasa? Awak jangan terlalu happy bila maikan perasaan perempuan. Bila kene kat diri awak, apa awak rasa? Waktu tu takpayah nak frust menonggeng sangat lah. Waktu tu awak akan sedar dan insaf dengan sikap awak yang dulu. Jangan menyesal bila dah terlambat. Allah ciptakan kita bukan untuk mainkan perasaan orang. Allah ciptakan kita untuk beribadat kepadanyaa. Jangan suka hancurkan hati orang lain. Jangan suka maikan perasaan orang lainn. Lagi satu, jangan suka tanam sike "menipu" dalam diri. Waktu awak mainkan perasaan orang awak mesti akan selitkan sedikit sikap menipu kan? Kalau tak awak takkan selamat. Yee waktu awak selamat nanti bila Allah balas, awak akan dapat lagi teruk. Berterus teranglah walaupun pahit. Jangan biarkan seseorang itu hidup dalam penipuan awak. Jangan bahagia atas penderitaan orang lain kerana kebahagian tu takkan kekal lama. Hidup nie berterus teranglah even mende tu pahit. Perempuan lebih suka jika lelaki berterus terang dengan dia.. Awak memang rasa happy waktu tu, bila dah terbalik kene kat batang hidung sendiri baru awak tahu rasanya. Hidup nie cukup cukuplah mainkan perasaan orang, sakitkan hati orang, tipu orang. Kalau orang yang awak sakitkan tu meninggal, awak nak mintak maaf dengan siapa lagi? Bayangkan kalau orang tu taknak maafkan awak, awak bawaklah dosa tu kat padang mahsyar. Nauzubillah. Dosa dengan Allah, Allah akan ampunkan jika kita bertaubat, tapi dosa dengan Manusia, kita Manusia tu tak ampukan awak bawaklah dosa tu kat padang mahsyarr. Hidup nie perlukan kejujuran bukannya penipuan, Kejujuran itu lebih baik daripada penipuan walaupun kadang kadang kejujuran itu menyakitkan. Ia menyakitkan sekejap je :') Jangan buat perempuan jatuh hati dekat awak kalau awak sekadar ingin mainkan perasaan diaorang. Jangan kata sayang kalau tak sayang diaorang. Perempuan cepat sayangkan seseorang. Jangan sentuh hati dia kalau tak mampu nak jaga. Jangan sentuh hati dia kalau sekadar nak melukai. Jangan buat perempuan jatuh hati dengan awak sebab cinta plastik awak sebab janji palsu awak :D Sekali dia sayangkan awak selamanya dia sayang. Tapi sekali dia MOVE ON kau jangan harap dia nak sayang kau balik. Walau kau rayu macam mana pun dia tetap tak heran :') Perempuan takkn mudah bencikan seorang lelaki even dia tahu lelaki tu selalu tipu dia sebab dia nak seorang laki tu berubah (: Perempuan tahu waktu bila kau tipu dia, waktu bila kau jujur dengan dia. Hidup ni jangan suka mainkan perasaan orang, Nanti bila kene dekat diri sendiri ianya lebih teruk daripada apa yang pernah kau buat :) Setipa perbuatan pasti ada pembalasannya .


Lebih baik disakiti dengan kejujuran , daripada dibahagiakan dengan pembohongan .
Jangan berasa gembira atas penderitaan orang lain ! ;-|


Older Post | Newer Post
Little Paris

Hi peeps! I'm Zulyana. Welcome to Paris!
Direspect me? Fuck you bitch ♡
♧ Bonjour ♧
Facebook | Twitter

Navigate

Diary About Me Stuffs Linkies

Eiffel Tower


Hearted
Daisypath Anniversary tickers
Let's Shout !



The Credit

Template by : Mieyra | Biela
Full Edited : Anak Yahya
Image From : we❤it

Best View at GOOGLE CHROME!